Rakas päiväkirja.... minun piti kertoa vain pari asiaa...

keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Kuinka paljon hyviä ystäviä ;)




Ihana päivä. Ihanaa huomata, miten monta tärkeää ihmistä elämässäni on.
Aamutuimaan toimistolleni tulee ystävä, joka haluaa talulun seinältäni ja saan vastikkeeksi kahvipaketin. Päivällä käyn tunnin keskustelun toisen ystäväni kanssa ja "maailma on parannettu".
Kahden aikoihin avonaisesta ovesta tulee vauhdilla sisään ystävä, valkosuklaa-tuorejuusto-kiivikakku kädessään ja sanoo, että "Nyt tuli kahviseuraa" siis kakun kera. Olin niin yllättynyt. Lähtiesään ystävä ottaa kirjahyllyn päältä muraatin josta luovun ja muraatti on hänelle tärkeä.
Saan puhelun kummaltakin tytöltäni. Tavalliset päivän kuulumiset. Äitienpäivän lähestyessä muistuu mieleen Tiitin "Hyvää Äitienpäivää Äitille ja Iskälle"... jonka hän antoi aikanaan äitienpäivälahjaksi. Pikku Tiiti, joka ei muistanut, että isänpäivä on syksyllä. Onhan epäreilua, jos vain äidillä on päivä, eikä iskällä ole äitienpäivää. Hymyilen yhä - kaikkien näiden vuosien jälkeen. 


Illalla suuntaan iloisessa seurassa kohti Pertunmaata. Ystäväni on tehnyt minulle ja itselleen eväsleivän - kuten ennenvanhaankin ;) Siinä sitten syömme autossa makoisat eväät.
Kotiinpäin ajaessa näemme ihanan auringonlaskun.
Voisiko päivä enää kauniimmin päättyä.
Lopuksi sovimme Reginan kanssa, että tapaamme jonain päivänä. Minä menen hänen luokseen kahvipannu kädessä ja keitämme aidot porokaffeet.

Maailma hymyilee... enkä minä mitään muuta tarvitsekkaan.
Vain hyvät ystävät ja minun rakkaani ;)
    

"Elämä on epätasaisesti valoisaa" 
- Pertti Saarikoski - 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti