Rakas päiväkirja.... minun piti kertoa vain pari asiaa...

sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Joulu tulee... halusit tai et




Meille tulee... se perinteinen joulu. Ruokaa, lahjat ja rakkaimmat ihmiset. Tänä jouluna vähän hiljaisempaa, mutta toinen tytöistä tulee (se joka vielä on suomessa) ja pappa. Papan perinteisiin kuuluu tuoda kuusi meille. Niin se vain on. Kuusi on taas ilmestynyt. Siitä tietää, että joulu tulee.
Kauneimmat joululaulut kuuluu perinteisiin. Sinne menen tunnelmoimaan. Kaikki 18 ystävääni ja läheistäni saavat joululahjan...sellainen minä vain olen. Huomenna käynnistyy lahjojen jako. Hassua, mutta siihen menee tosiaan useampi päivä.

Ja Joulusauna... aikanaan siellä piti olla hiljaa, ettei itikat syö kesällä, mutta koska minulla on itikka-asenne, minua ei itikat haittaa, niin nyt saakin jo pitää ääntä saunassa. Perinteisiin kuului laulaa saunassa Tonttuparaati... Pitäisiköhän taas kajauttaa tänä jouluna... No sauna ei ole ihan valmis, mutta melkein... Laulu silti raikukoot.




Ja se Joulu tulee, halusit tai et. Joulu on tunnelma joka itse luodaan ja olen iloinen, että minä en ole koskaan kadottanut sitä luomisen taitoa. En ole kadottanut, enkä kadota. Kukaan ei koskaan voi viedä sitä minulta. Tämä on minun Jouluni.

Rakastan sitä.


"Nisse-polkka - Raskasta Joulua" - (kuuntele tästä hieman erilaista joulua)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti