Rakas päiväkirja.... minun piti kertoa vain pari asiaa...

sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Rooma - Here I come



Juu. Painoin nappia, kun Rooma kutsui.
Olen siis järjestänyt itselleni matkan, aikaa ja rahaa, eikä siihen edes kulunut kauan aikaa. Matkalipuissa lukee "Peruuttaminen ei ole mahdollista. Lippua ei voi muuttaa." sekä "Nimenmuutokset eivät ole sallittuja." Voi ei, mun on nyt pidettävä tämä nimi mikä mulla nyt on. Ai niin, enhän mä yksin matkusta.

Joka tapauksessa, keväinen Rooma kutsuu sittenkin meitä. Hotelli on lähellä Vatikaania (Alle Porte Del Vaticano).
Löysin alla olevan ketjusähköpostiviestin ja siinä on monta nytkin osuvaa elämän totuutta. Italialaiset kengät ei varmasti mahdu jalkaani ei, ainakaan normaalilla koko numerolla, vaikka jalastani onkin sanottu, että se on siron kapea kuin etelä-eurooppalaisilla naisilla.
Miten ajattelen sateisen päivän, sekin on minulle ihan päivä muiden joukossa. Olenhan ollut sekä auringossa että sateessa Ahvenanmaalla telttailemassa ja ihan yhtä hauskaa oli. Tai eksyneet matkatavarat on minulle ihan yhdentekvää. Vaikka matkustaisin ilman tavaroita, kunhan saan sen matkan. Vaikka tulihan kerran hirmuinen tuhkapilvi ja se vei matkanikin. Silti pääsin vielä matkalle myöhemmin.
En hanki ja haali itselle rahaa - voin matkustella - ja elää elämääni.


Niin koirani. He saivat tänään lenkkeillä, mutta tassuthan siellä ulkona jäätyivät. Ja Rooman matka, toivottavasti saan koirani hoitopaikkaan matkan ajaksi.


Ma 16.1.2012
Löysinpä mielenkiintoista luettavaa.... jaa, että Roomassa ei tehdä samoin kuin Budapestissä. Uiskennella suihkulähteessä.
Budapest +38 (Lue blogini tästä ja katso kuva kuinka suihkulähteessä uidaan, enkä ollut ainoa)

Varo Roomassa: sakot suihkulähteessä uimisesta (lue tästä)

 

Shoppailemaan >

Castel Romano Designer Outlet, Italy (linkki)

 

Rooma info, kartat, kaikkea.... >

Turismo Roma (linkki)






Ensimmäisen koiran tassut jäätyivät


Kuvat Heigo Henno



Ketjusähköpostiviesti vuosien takaa. Kirjoittaja tuntematon.

Kun olin nuorempi, painoin
muutaman kilon vähemmän.
Minun ei koskaan tarvinnut vetää
vatsaani sisään kun pidin päälläni
tiukkaa mekkoa.

Mutta nyt kun olen vanhempi
kehoni on vapautunut.

Vyötäröni kohdalla on
elastista mukavuutta.
Italialaisten kenkien koko on
oltava aina kaksi kokoa
isommat, jotta jalat ylipäätänsäkään
mahtuvat sisään ja
sukkahousujen haaraosa jää
usein polvien korkeudelle.

Mutta olen myös oppinut, että
ei ole mitään väliä mitä tapahtuu,
miten mustalta kaikki tänään
vaikuttaakin; elämä jatkaa
kulkuaan ja huominen on jo
parempi päivä.

Olen oppinut, että tapa jolla
henkilö käsittelee seuraavat
kolme asiaa kertoo hänestä paljon;
sateinen päivä, eksyneet matkatavarat
ja sotkuun joutuneet joulukoristeet.

Olen oppinut, että oli suhteesi
vanhempiisi mikä tahansa,
tulet kaipaamaan heitä
kun heitä ei enää ole.

Olen oppinut, että se että hankkii
rahaa ja tavaroita, ei ole sama asia
kun hankkia itselleen elämä.

Olen oppinut, että elämä joskus
antaa minulle toisenkin mahdollisuuden.

Olen oppinut ettei elämän läpi
voi kävellä räpylä kummassakin
kädessä, joskus on tilanteita
jolloin pallo on heitettävä takaisin.

Olen oppinut, että vaikka
itsellä olisi surua ja tuskaa,
minun ei tarvitse aiheuttaa
sitä muille.

Olen oppinut, että joka päivä
pitäisi ojentaa kätensä
jollekin toiselle henkilölle.

Olen oppinut, että kaikki tarvitsevat
lämpimän ajatuksen ja ystävällisen
taputuksen olkapäälle.

Olen oppinut, että minulla on
vielä paljon opittavaa.

Olen oppinut, että ihmiset
tulevat unohtamaan mitä et
sanonut tai tehnyt, mutta
he eivät tule ikinä unohtamaan
mitä sait heidät tuntemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti