Rakas päiväkirja.... minun piti kertoa vain pari asiaa...

torstai 12. tammikuuta 2012

Maalaiskortilla kohti kaupunkia

Kirppari löytö, poncho, turkispalloilla. Ihku ;) ja halpa


Täytyykö autoa huoltaakin, häh? Just kun mä vasta oon oopinut, että siitä reijästä kuuluu laittaa bensaa, jos tahtoo ajaa. Ja sekin on mulle kyllä tosi vaikeeta, kun hakkaan sitä läppää auki, kun mun autossa ei ole korkkia (liian hieno "bensareikä" blondille).
Matkalla Lahteen, ystäväni kanssa, mä aloin aamu pimeässä räpsytellä pitkiä valoja päälle. Räpsytin ja räpsytin, mut ne ei toimineet eikä jääneet päälle. Mä aloin päivitellä ääneen, että "Kiva, mun autosta on hajonnu pitkät valot". Sit alkoi ottaa hirveesti päähän kun mietin ettei takuu tietenkään korvaa tällaista vikaa. Sitten mä luovutin, en mä sitä korjauta - en mä tarvii pitkiä valoja. Kunnes päässä välähti.... Ei!!! Enhän mä ollut kääntänyt valoja edes päälle nappulasta. Jihuu... mun pitkät valot toimi sittenkin, blondin päässä syttyi taas hehkulamppu. Kirkas.

Sitten tiestä lensi kuraa tuulilasiin ja minä painelin pissapoikaa. Olin jo sanonut miehelleni aikaisemmin, että varmaan pissapojasta loppuu "pissaneste" että sitä pitäis laittaa. No loppuihan se. Puolessa välissä matkaa. No siitä me sitten kurvattiin huoltoasemalle. Kun parkkerasin autoa, huomasin punaisen auton edessäni ja katsoin, että onko se mun uusi asiakas. Nousin autosta ja katsoin häntä ja hän minua - moikkasin - ja olihan se hän, mies. Käveltiin yhtä matkaa huoltamoon sisälle ja sanoin että "Pissapoika on tyhjä, mut mä en oikein tiedä mistä se konepelti aukeaa. Osaan mä kyllä bensaa tankata". No tämä ihana mies sanoi heti, että voi hän mua auttaa. Niin tuli sitten huolto-service autoni viereen ja mä en tosiaan tiennyt mistä se konepelti aukeaa. Pissapoika täytettiin ja sitten tää mies kysyi vielä multa, että osaanko mä laittaa konepellin kiinni, ajatteli kai, että saatan lähteä ajamaan konepelti auki moottoritielle. "Joo" mä vastasin. Ja niin matka taas jatkui. Maalaiskortilla kohti kaupunkia.



Kenen auto on sulanut "eniten"?

Maalainen ajaa aina parkkihalliin kaupungissa. Mä kurvasin kohti Trion parkkihallia. Vastakkaisesta suunnasta kääntyi auto myös parkkihalliin, mutta hallin liukuovi ei avautunut. Sitten tämä auto peruutti pois, kun ei vaan päässyt parkkihalliin. Mä mietin kolme sekunttia, että jos mä nyt ajan tuonne ja toi ovi on rikki, niin silloin minäkin joudun peruttamaan. Mä otin riskin. Mä ehkä osaan peruttaa. Mutta mitä ihmettä, en mä saanut näyttää taidonnäytettä "auto peruttaa" kun se ovi avautuikin minulle. Ja ei kun sisälle parkkihalliin. Ja ihanaa, mun auto suli siellä jääkuoresta, mikä sitä oli ympäröinyt jo monta päivää. Onhan mulla autotalli juu, mut ei sinne mitään autoa mahdu. Ei edes pientä.

Triosta piti seikkailla vähän sivummalle kaupunkiin kirppari ostoksille. Mietin tarkkaan reittiä etukäteen mistä ajaa. Kyselin Riitalta, että mistä mun pitää kääntää ja hän vanhana Lahtelaisena sanoi, että "Tästä vielä suoraa. Suoraa, Suoraa." Ai niin, mut äkkiä jarrut pohjaan, punainen valo paloi. Eli "suoraan" ei kuitenkaan tarkoita samaa, että saa ajaa punaisia päin. Ahaaa!!!

Ja mä löysin upeita löytöjä kirpparilta ;) Kyllä kannatti lähteä jälleen kerran  maalaiskortilla kaupunkiin.



Ihku ihana löytö, 1 €


Upeat Gaborit












 Mä löysin tänään aika mielenkiintoisen jutun....  tää mun lemppari kappale....

Taas aurinko nousee - Ressu Redford (kuuntele tästä)

Blogistani "Olet virtaa ja voimaa" (lue tästä)

Onkin alkuperäiseltä nimeltään....

Annie´s Song - John Denver (kuuntele tästä)

Jipiii!!! Mulle on tehty ihan oma kappale, mun lemppari ;)

 *      *      *      *      *      *      *      *     *

Ja tässä kassi, jonka teen heti kun saan kirpparille tilaukseen jättämäni puhelimen. Heittelevät kuulema roskiin kaikki puhelimet. Ja tää kassi maksaa sentään 135 euroa.... joten mä teen sen kyllä ihan itse...

 


Ja Elämä jatkuu.....


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti